Kompleksowe wprowadzenie do języka Java poprzez stworzenie całościowego mini programu – Twoje pierwsze kroki w praktycznym programowaniu.
Moduł 1: Programowanie pierwsze kroki – wprowadzenie
- Lekcja 1: Intro
- Lekcja 2: Plan gry, jak będziemy pracować?
- Lekcja 3: Jak najwydajniej uczyć się programowania?
- Lekcja 4: Aplikacja (gra!), którą wspólnie przygotujemy
- Lekcja 5: Czego potrzebujesz, żeby zacząć?
- Lekcja 6: Podsumowanie i praca domowa
- [e–book] 8 rzeczy, które musisz poznać, żeby dostać pierwszą pracę jako Junior Java Developer
- [e–book] Java Cheat Sheet
- [bonus] Dlaczego warto być programistą?
- [bonus] Kto jest Twoim instruktorem?
- [bonus] Współpraca
Moduł 2: Przygotowanie środowiska programistycznego
- Lekcja 1: Wstęp
- Lekcja 2: Co to jest programowanie i program komputerowy?
- Lekcja 3: Instalacja Javy na Twoim komputerze
- Lekcja 4: Cykl życia aplikacji: kompilacja oraz uruchomienie
- Lekcja 5: Zintegrowane Środowisko Programistyczne (ang. IDE)
- Lekcja 6: Twój pierwszy program – aplikacja „Hello World”
- Lekcja 7: Podsumowanie i praca domowa
- [bonus] Nauka programowania – jak się uczyć programowania, mimo braku czasu i motywacji
Moduł 3: Zmienne i typy danych
- Lekcja 1: Wstęp
- Lekcja 2: Zmienne
- Lekcja 3: Typy danych i zakres zmiennych
- Lekcja 4: Jak wykonywany jest kod naszej aplikacji?
- Lekcja 5: Kalkulator, operacje matematyczne
- Lekcja 6: Podsumowanie i praca domowa
- [rozwiązanie] Rozwiązanie pracy domowej
- [webinar] Od Juniora do Architekta Oprogramowania w niecałe 5 lat – case study
Moduł 4: Metody i wyrażenia
- Lekcja 1: Wstęp
- Lekcja 2: Metody
- Lekcja 3: Metoda main
- Lekcja 4: Operatory relacyjne i typ boolean
- Lekcja 5: Operatory logiczne
- Lekcja 6: Podsumowanie i praca domowa
- [rozwiązanie] Rozwiązanie pracy domowej
Moduł 5: Kontrolowanie przepływu
- Lekcja 1: Wstęp
- Lekcja 2: Instrukcja warunkowa
- Lekcja 3: Pętle
- Lekcje 4: Pętle – ćwiczenia
- Lekcja 5: Podsumowanie i praca domowa
- [rozwiązanie] Rozwiązanie pracy domowej
Moduł 6: Projekt i implementacja gry
- Lekcja 1: Wstęp
- Lekcja 2: Programowanie, algorytm oraz schemat blokowy
- Lekcja 3: Komunikacja z użytkownikiem
- Lekcja 4: Losowa liczba
- Lekcja 5: Implementacja gry
- Lekcja 6: Podsumowanie i praca domowa
Moduł 7: Podsumowanie i dalsze kroki
- Lekcja 1: Podsumowanie
- Lekcja 2: Co dalej?
- Lekcja 3: Współpraca